universiteits troubles - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Emma Liemt - WaarBenJij.nu universiteits troubles - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Emma Liemt - WaarBenJij.nu

universiteits troubles

Blijf op de hoogte en volg Emma

24 September 2012 | Spanje, Salamanca

Zo het heeft dan wel een tijdje geduurt om al mijn genialiteiten van deze week in een korte review te plaatsen, maar het is me dan toch weer gelukt heur!
Ik moet zeggen dat het een beetje te wijten valt aan mijn nieuwe leefstijl, ik ben er namelijk achter gekomen dat mensen het altijd verkeerd hadden als ze tegen mij zeiden dat ik lui ben, nee zou ik nu zeggen ik ben niet lui ik ben gewoon hardstikke Spaans. En ja als je spaans bent dan
hoef je niet op te schieten, dan kan je er best 3 uur over doen om een blikje cola te scannen bij de counter en dan maakt het ook helemaal niet uit als je een afspraak maakt voor morgen en dan vervolgens 3 dagen later pas aan komt kakken. Dit land is gewoon een groot ne pasa nada feestje, ofwel BALLE!En om die reden is mijn verslag met anderhalve week vertraagd maar hee das cultuur he!

In mijn vorige verslag beschreef ik mijn 3 grote josti-vriendinnen, nou ik kan je vertellen deze zijn dan toch nog uit huis vertrokken. Wat mij dan weer mentaal veel rust geeft, want ja ik voelde me in zekere zin toch wel verantwoordelijk over die trompettenkwijlers aan de andere kant
heeft het ook 1 groot nadeel. neem nou iemand met een normaal lichaam die naast een obese gaat staan, ZOOHOO denk je dan ik heb verdomme nog het lichaam van een jonge god. En zo werkte dat ook bij mij iedere keer dat ik naast ze liep voelde ik me een betere versie van eistein. Maarja aan al het goed komt een eind.Zo was ik twee dagen geleden, misschien wel drie, of vijf... ach Who cares! ergens deze week naar stierenvechten geweest. Buiten het feit dat het een afgrijselijke vertoning was moet ik zeggen dat ik nog nooit, maar dan ook NOG NOOIT zulke smerige pakjes in levende lijve heb gezien. Ik zal je zeggen een travestiet is er niks bij. Ik kom daar aan en betaal dan nog geld om 10 kleine pikkies in een roze met gouden schaatspak hard weg te zien rennen voor 1 koe die stoned van de morfine achter ze aan huppelt. En dat is dan dus een sport. Maar goed je moet alles een keer meegemaakt hebben! toch?
zo ook een dag later, waarbij ik en mijn huisgenootje even een bezoek dachten te brengen aan de universiteit. Uiteraard om te studeren maar hee het oog wil ook wat en het is nou eenmaal een feit, de jongens die hier op de universiteit zitten zijn gewoon uitzonderlijk good looking! dusja wat doe je dan? nou dat zal ik vertellen. Men neemt een laptop en een heel dik en moeilijk ogend boek en gaat in de bibliotheek/studieriumte van de school zitten om daar vervolgens de indruk te wekken ook een student te zijn. Dus daar zaten we met het mooiste uitzicht van salamanca! Dat ging zo'n twintig minuten goed, ja je voelt m al aankomen....
na ongeveer twintig minuten
kwam de bibliotheekbouncer aangezet met de melding dat de tassen nooit meegenomen mochten worden en dat we ze in een kluis op moesten bergen, nou das prima dacht ik. Waar we niet over na hadden
gedacht is dat je als borg voor de sleutel je universiteitspas moet inleveren. En ja laten we die nou net niet hebben. dus ja daar stonden we dan, tja zeg ik in gebrekkig spaans die ben ik kwijt geraakt.
ooh zegt het bibliotheekmannetje, dat is toch niet erg als je naam geeft dan zoek ik jullie gewoon wel in het bestand op.
DUSSS daar stonden we dan 5 minuten lang (zo voelde het) uuh en aah te roepen waarna de man vrij ongeduldig met zijn vingers ging tikken en wij maar tot de conclussie kwamen om random een naam te roepen. guan gesus zeg ik. En ja achteraf besef ook ik mij dat dit vrij ongeloofwaardig was aangezien ik nog steeds een meisje ben en mijzelf net dus heb voorgedaan als jan jezus. Zo was aan de expressie op het gezicht van biebbob ook duidelijk te zien dat deze situatie uiterst vreemd is en dat hij ons onder geen voorwaarde meer naar binnen zou laten.
Hierna zijn we maar met veel 'isn't this unbelievable' en 'i've gone tho this school voor two years now' naar buiten gegaan.

  • 24 September 2012 - 18:07

    Alice:

    Hij is weer leuk!!!

  • 25 September 2012 - 11:52

    Annemieke:

    Wat vond ik het leuk je op skipe te spreken, en ik geniet van al je belevenissen

  • 30 September 2012 - 19:04

    Renee:

    hahahaha, terr wat schrijf je leuk. Veel plezier daar kind ! Ik lees je verhaaltjes graag :)
    Liefsss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Spaans leren in Salamanca

salamanca

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2012

Grote monsters en koorts

06 Oktober 2012

De tijd vliegt als je de de weg kwijt bent

24 September 2012

universiteits troubles

10 September 2012

dag nr 1

09 September 2012

De reis
Emma

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 6493

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 16 Maart 2013

Costa rica, tica life

10 September 2012 - 15 December 2012

Spaans leren in Salamanca

Landen bezocht: