De reis - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Emma Liemt - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Emma Liemt - WaarBenJij.nu

De reis

Blijf op de hoogte en volg Emma

09 September 2012 | Spanje, Salamanca

Dus hier ben ik dan met mijn eerste verslag die ik door een enorme verveling in de bus maar ben gaan schrijven haha. Nu eerst maar even in vogelvlucht de vliegreis. Deze verliep vrij voorspoedig totdat ik na het inchecken en het uitzwaaien met de gebruikelijke 1000000 knuffels en een traan dan toch nog bij de douane was beland en het volgende gebeurde, er zat iets in mijn koffer wat er niet in thuishoorde, teminste dat bleek want nadat deze door de xray heenging kwam mevrouw tassengraaier naar me toe om te vragen of ze mijn tas even mocht doorzoeken. Ik heb mij altijd al afgevraagd wat er gebeurd als je dan nee zou zeggen, of ze je meteen met tas en al door die xray gooien of dat ze je dan gewoon door laten lopen, maargoed we waren toen alweer tien minuten verder en ze begint me hele tas over hoop te halen wat voor een chaoot als ik die 3 uur lang heeft gezwoegd om die tas op orde te krijgen toch wel redelijk pijnlijk is, maarja het is niet anders. Dus nadat mijn hele tas uitgebreid uitgestald op de tafel ligt pakt ze de pot pindakaas die ik overigens helemaal bovenaan had ingepakt en verteld me dat dat was waar ze naar zocht en dat dat niet toegestaan was. Daarna wilde ze de tas apart door de xray halen en ook nog apart mijn spullen, daarbij had ik allang moeten boarden maar mevrouw pretpet dacht natuurlijk dat van alle lugubere vieze stinkende kereltjes die er rondliepen uitgerekend ik een heel scala aan verboden middelen mee wilde smokkelen. Maar nee het bleef bij een pot pindakaas, waarna ze mijn spullen laat liggen en me een prettige reis wenst, ja bedankt. Afijn 10 kostbare shopminuten en een bijna stijgend vliegtuig later haast ik me naar de gate waarbij ik nog net kon horen dat ik inmiddels al werd omgeroepen. Wat me dan toch wel een beetje opvrolijkt want ik had deze 1 minute of fame dan toch zeker niet willen missen,zeker niet omdat alle kinderen vroeger altijd werden omgeroepen om door mams opgehaald te worden uit smalland en nu ben ik gewoon one off the guys! Wat zowel een prestatie als een genante vertoning is. Dus aangekomen bij het vliegtuig en inmiddels ook bij me stoel waar de plaatselijke juan me te hulp schoot toen ik me koffer niet in het bagagerek kreeg, dacht ik lekker rustig te gaan zitten in het midden van drie stoelen (MAM) komt mister obese himself gezellig naast me zitten op 1 stoel, dwz zijn eigen en de helft van mijn stoel en daarnaast kwam mevrouw ik had die chillie van gister toch echt beter even kunnen laten staan maarja het is nu al te laat BALLE zitten. Naja aangekomen bij het vliegveld ik opzoek naar de buscompany maar ja ik zou mij niet zijn als ik niet twee complete rondjes door het gebouw loop om bij de derde keer te denken maar goh dit cafe komt me toch verdomd bekend voor waar heb ik dit eerder gezien. In ieder geval het bleek zo te zijn dat er op zondag wel een bus rijdt je kan er alleen geen kaartje voor kopen en het leuke is dat wanneer zo’n busman je dat uitlegd hij dat heel normaal vindt, dat zou je in nederland moeten doen, ja inderdaad ik verhuur auto’s, maar wij zijn van maandag tot zondag gesloten en nee dat staat ook niet op onze site maar toch is het zo. heee heb ik zo even een oplossing voor spanje om zichzelf uit de economische crisis te trekken.
maargoed toen kwam optie nummer twee en dat is met de metro door madrid om zo bij het hoofdbusstation te eindigen waar je dan weer wel een kaartje kan kopen dus eindstand ik heb het metro avontuur overleefd en zit nu lekker in de bus een filmpje te kijken op me laptop en ook een beetje naar het uitzicht te kijken uiteraard, ofwel dit gaat helemaal goed komen hier met mij!

  • 09 September 2012 - 19:13

    Wiebine:

    Haha echt weer iets voor jou!! Als je je adres geeft dan sturen we wel pot pindakaas op! Haha

  • 09 September 2012 - 19:51

    Helen:

    Ik ben in oktober in Barcelona, wil best pindakaas voor je meenemen, maar ja, hoe krijg ik het dan weer in Salamanca???
    Ze verkopen het ook in de winkel hoor,maar dan heet het peanutbutter. Maar dat wist je eigenlijk al. Liefs en succes! helen

  • 09 September 2012 - 21:01

    Emma Van Liemt:

    jaaaa hahaha serieus?

  • 10 September 2012 - 12:49

    Alice:

    en nu graag het verslag van dag 2 er moet vast iets leuks gebeurd zijn......... jouw kennende

  • 10 September 2012 - 14:24

    Emma Van Liemt:

    haha tranquilo tranquilo! hoy es lunes, es a la noche soy a la ruta de tapas! hee dat bedenk ik gewoon zo even haha maar vanaaf schrijf ik wat want er is nu een festival onder me raam gaande hahaha

  • 11 September 2012 - 10:56

    Elaine:

    Hee Terry,
    Wat een supergrappig verslag..Je kan altijd nog schrijfster worden...!!
    Schrijven kan je ook al, toppertje

    Veel plezier enne ik kijk uit naar al je verdere verslagen...

    xxxx

  • 11 September 2012 - 14:01

    Emma Van Liemt:

    hee helen! ooh dat zou wel top zijn ik weet alleen idd ook niet hoe ik het dan hier zou moeten krijgen, ik heb gevraagd naar internationale winkels hier maar de schoool heeft me er een paar aangewezen dus misschien dat ze daar iets soortgelijks hebben:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Spaans leren in Salamanca

salamanca

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2012

Grote monsters en koorts

06 Oktober 2012

De tijd vliegt als je de de weg kwijt bent

24 September 2012

universiteits troubles

10 September 2012

dag nr 1

09 September 2012

De reis
Emma

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 6492

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 16 Maart 2013

Costa rica, tica life

10 September 2012 - 15 December 2012

Spaans leren in Salamanca

Landen bezocht: